Job 5 van 19


Report this listing

Solliciteren



Teamcoach/ hoofdverpleegkundige Revales


Functie

Wij op zoek naar een teamcoach - hoofdverpleegkundige voor ons woonzorgcentrum te Merelbeke! Als teamcoach geef je leiding aan het jou toegewezen personeel met als doel aan de bewoners een kwalitatieve comfortzorg te verstrekken in een thuisvervangend milieu.

  • Je bent verantwoordelijk (organiseren, coördineren, superviseren) voor de globale organisatie en de dagelijkse leiding van de verpleegafdeling.  Hierbij dient bijzondere aandacht besteed te worden aan:
  • Je bent verantwoordelijk voor het doelmatig en economisch benutten van de ter beschikking gestelde materialen, middelen en ruimten en je verleent advies ifv de aanschaf van nieuwe materialen.
  • Je zorgt voor een evenwichtige spreiding van je personeel door effectieve werkregeling, werkverdeling, dienstroosterplanning en verlofregeling, rekening houdend met de zorgzwaarte en de verpleegkundige continuïteit.
  • Je kan een team (verpleegkundigen, zorgkundigen, logistiek assistent) leiding geven, coachen, controleren, enthousiasmeren en neemt hierbij een voorbeeldfunctie op.
  • Je staat in voor de opvolging (functioneringsgesprekken) en evaluatie (evaluatiegesprekken) van medewerkers.
  • Je moedigt je medewerkers aan tot continue bijscholing.
  • Je staat, samen met de inscholingsverantwoordelijke, in voor het onthaal en de integratie van nieuwe medewerkers en studenten.
  • Je organiseert en neemt deel aan de dagelijkse patiëntenbespreking en de wekelijkse multidisciplinaire patiëntenbespreking.
  • Je organiseert op systematische wijze teamvergaderingen en waar nodig extra overlegmomenten ifv de vraag.  Je bent in staat in overleg oplossingen of compromissen aan te reiken.
  • Je maakt deel uit van en werkt actief mee in het overleg Revales en de hoofdverpleegkundigenvergadering en levert een positieve bijdrage aan het denkproces rond de werking van de afdeling en de organisatie.
  • Je neemt deel aan relevante overlegmomenten en werkt nauw samen met de artsen, andere afdelingen en disciplines, zowel binnen als buiten de organisatie.
  • Je staat in voor de kwaliteitsbewaking ifv het algemeen beleid, de eigen afdelingsdoelstellingen en de verpleegkundige zorg.
  • Je houdt rekening met de in de organisatie opgestelde en geldende procedures, protocollen, staande orders,… en neemt daarbij een voorbeeldfunctie op.
  • Je voert registraties voor de overheid en de organisatie deskundig en correct uit en doet melding van incidenten (oa FONA-registratie) die de patiënten- en medewerkersveiligheid in het gedrang kunnen brengen.
  • Je bent bereidt tot het aanleren, onderhouden en toepassen van kennis, technische en sociale vaardigheden en het volgen van nieuwe ontwikkelingen binnen het beroepsveld en draagt deze ook over aan studenten, collega’s en andere professionals.
  • Je rapporteert op regelmatige basis aan de directie en formuleert adviezen waar nodig.

Jouw profiel

Om in aanmerking te komen voor de functie, dien je te voldoen aan de diplomavoorwaarden:

  • De graad van professionele bachelor in de verpleegkunde (vroegere gegradueerde verpleegkunidge of A1-verpleegkundige).
  • Getuigschrift kaderopleiding of andere voortgezette opleiding.  Kandidaten die bij hun aanwerving nog niet in het bezit zijn van het getuigschrift van de kaderopleiding of van de voortgezette opleiding, dienen binnen een termijn van max. 4 jaar na de aanstelling in het bezit te zijn van dit getuigschrift.
  • Bezit van de bijzondere beroepstitel/bekwaamheid in de ouderenzorg of bereidheid deze te behalen is een meerwaarde.
  • Informatie uitwisselen
    De vakdocumentatie bijwerken
  • De protocollen inzake verzorging, hygiëne, veiligheid, gezondheidsbewaking (verder) uitwerken
    Controleren of ze door het personeel worden toegepast
    Technische ondersteuning bieden aan het personeel
  • De activiteiten van de dienst volgens het zorgproject plannen (personeelsinzet, materieelgebruik, beddenbeheer, ...)
  • Het verloop van de restauratie- en schoonmaakprestaties en de dienstverlening controleren
    Corrigerende acties uitwerken indien nodig
  • De opvolggegevens registreren
    Afwijkingen vaststellen en verbeteringen voorstellen
  • De activiteiten van een team coördineren
  • De personeelsadministratie en acties ter ondersteuning van het personeelsbeheer uitvoeren (aanwerving, vorming, ...)
  • De persoon met een zorgbehoefte en de omgeving informeren en adviseren

Aanbod

Wij bieden een voltijdse functie aan met een loon conform de barema's aangevuld met enkele mooie extralegale voordelen:

  • maaltijdcheques (€8 per gewerkte dag)
  • ecocheque (jaarlijks €180 volgens prestatiebreuk)
  • fietsvergoeding
  • gratis hospitalisatieverzekering
  • volledige terugbetaling openbaar vervoer
  • toegang tot een voordelenplatform met interessante kortingen
  • flexibele werktijden
  • 26 vakantiedagen

Solliciteren